Topp 7 enkätfrågor för att utvärdera event

Att utvärdera ditt event är en viktig förutsättning för att du ska kunna organisera framgångsrika event i framtiden. En högkvalitativ utvärdering av ditt event kommer ge dig svar på följande frågor:

    • Vad som gick bra och mindre bra.
  • Om det uppfyllde förväntningarna.
  • Hur effektiv din marknadsföring var.
  • Om din budget och organisering var tillräcklig.
  • Vilka misstag du gjorde och vad du kan undvika till nästa gång.

Genom att få svar på ovanstående frågor ökar du sannolikheten att nästa event blir ännu bättre. Du blir dessutom mer självsäker och insatt i vad du bör fokusera på. Numera kan du ta hjälp av digitala enkätverktyg för att skapa enkäter snabbt och enkelt. Med det lättanvända enkätverktyget från Ungapped kan du designa 100 procent responsiva enkäter från grunden. Enkätverktyget har en rad nyttiga funktioner som underlättar din utvärdering, däribland att skriva ut statistiken som PDF samt förhandsgranska enkäten i desktop, mobil och läsplatta. Den goda nyheten är att du kan välja mellan tre olika planer och välja den passar din budget bäst: Basic, Pro och Enterprise. För endast 99 kronor i månaden kommer du igång med Basic som har de viktigaste funktionerna för enkäter.

Läs vidare för att få tips på sju kraftfulla frågor som hjälper dig att samla in värdefull feedback.

Topp 7 frågor att ställa

1. Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera detta event?

2. Anser du att detta event nådde målen?

3. Hur nöjd blev du med detta event?

4. Vad tyckte du allra mest om? Motivera gärna.

5. Vad tyckte du minst om? Motivera gärna.

6. Hur stor är sannolikheten att du kommer att delta i ett framtida event från samma organisation?

7. Hur stor är sannolikheten att du skulle rekommendera detta event till en vän eller familjemedlem?

Ovanstående frågor är universella och kan alltid skräddarsys för att passa den typ av event som du organiserar. Du kan även få frågorna att kännas mer personliga och relevanta. Kom ihåg att inte ha för många frågor och helst hålla dig till tio frågor eller färre. Satsa på frågor med kvalitet framför kvantitet.